środa, 6 sierpnia 2014

Aktor wyrzucony z Teatru Nowego w Łodzi: zaczęła się gra w wybijanego

- Jest mi przykro, ale do pewnego stopnia jestem szczęśliwy, ponieważ po raz pierwszy znaleźliśmy się w szczerej sytuacji z dyrektorem, który przyznał, że ze względów światopoglądowych powinienem opuścić teatr - powiedział o swoim zwolnieniu Marek Cichucki, były już aktor Teatru Nowego w Łodzi.
 
Artysta musiał pożegnać się z pracą, ponieważ określił przedstawienie „Golgota Picnic” jako „bełkot” i odmówił wystąpienia w tym kontrowersyjnym spektaklu. Od dyrektora usłyszał, że w teatrze „nie jest potrzebny drugi Chazan”. Zwolniony został 5 sierpnia.

Zdaniem Cichuckiego tekst autorstwa Garcíi jest miałki i nie nadaje się na scenę. Aktor uważa, że to co przy okazji tego tekstu się pokazuje obraża innych ludzi i o tym powinniśmy rozmawiać. - Ja szukałem w teatrze sensu. Dyrektor chce robić teatr światopoglądowo jednoznaczny odsuwając ludzi o innych światopoglądach. W takim teatrze rzeczywiście nie ma dla mnie miejsca - przyznał Cichucki na kanale Maskacjusz TV. „Mam wrażenie, że zaczęła się gra w wybijanego. Wybija się ludzi o innych światopoglądach. Na razie z pracy... Nie będę kończył” - przerwał.

Czy aktor wyrzucony z teatru utoruje drogę następnym artystom? Nie chodzi o to, aby dzielić smutny los bezrobotnego, lecz o odwagę w wyrażeniu światopoglądu. Takich właśnie ludzi Polska teraz potrzebuje - jeśli chcemy wyrwać się z bezeceństw w jakie zostaliśmy uwikłani. Postawa Marka Cichuckiego, podobnie jak prof. Bogdana Chazana powinna dać przykład kolejnym. Jeśli coraz więcej osób odważy się powiedzieć dość, to przecież wszystkich nie pozwalniają.

 
Sprzeciw wobec decyzji o zwolnieniu Marka Cichuckiego można wyrazić na CitizenGo.org.

Agnieszka Piwar
fot. youtube.pl/Maskacjusz TV


Tekst ukazał się na portalu Prawy.pl: http://www.prawy.pl/z-kraju/6590-aktor-wyrzucony-z-teatru-nowego-w-lodzi-zaczela-sie-gra-w-wybijanego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz